måndag 5 april 2010

Jag springer...

Det har varit en vår med mycket aktiviteter och div sjukdomar, nu har jag samlat ihop allting och kommit igång med löpningen igen.
I går sprang jag för första gången sedan Åre och det blev 10,5 km på 60 min.

I dag så fick jag med mig en kollega från Volvo som inte har sprungit på ett tag. Jag sprang förbi hans hus igår och vi bestämde att vi skulle köra ihop idag, det är trevligt att man kan peppa varandra....

Turen började med 2km svagt lutande uppför hem till Stefan, han mötte upp utanför huset och vi promenerade 2,5 km på en cykelbana.
Vi vände och joggade hemåt och det var kanon bra av Stefan att på premiärturen inte vika utan springa hela vägen hem..:-)
Efter jag lämnat Stefan fortsatte jag hemåt men med den lilla omvägen uppför Billingehus backen, väl uppe på berget blev det en runda runt Åsbotorpsjön för att sedan sätta av nedför strupen. Det var en halkig snöig nedförslöpa, och när det återstod 300-400m så fick det bära eller brista så då släppte jag på allt ;-)

Väl hemma så blev det totalt 12,5 km inkl 2,5 km gång, på den fina tiden 1:25:00.

Nu är det vila i morgon sedan så får vi se.

Ha det ...Frykenmo

2 kommentarer:

  1. Det gick ju trots allt..... Så nu är jag igång igen tack vare dej. Tack för ett trevligt sällskap.

    SvaraRadera
  2. @Stefan Det gick ju kanon, nu kör vi minst en gång i veckan. Målet i år är ju att vara med på Ultrafestivalen i Aug och köra 1 timme, det bestämde vi ju.
    Ha det...Frykenmo

    SvaraRadera