lördag 24 april 2010

Två sköna bilder

Så här såg jag ut vid starten, nöjd och glad...Torill i gult precis bakom.




Och så här såg jag ut efter en mara, nöjd o glad o mycket trött men med en spurt som hette duga, jag fick ett litet spurtpris vid prisutdelning.

Som egen belöning åkte jag hem vilade och beställde nya skor på nätet, det blev 3 par Asics. Två till mig och ett par till frun. Hoppas jag blir lika nöjd med de som jag har varit med tidigare par, jag återkommer om en vecka eller så med bild på nya skor.

Angående maran så blev det tungt efter 30-32km, stoppade i mig en enervit tablett innan start samt en under loppet, samt två gel under loppet. Tog även dricka i form av sportdryck vid varje station utmed banan.
Mot slutet drack jag även lite cola.

Vid fyra tillfällen sprang vi förbi mina föräldrars hus och där stod mor och äldsta sonen och hejjade på . Vid tredje tillfället hade min kära mor gjort en smörgås åt mig vilket var riktigt gott då jag blev hungrig under loppet. Åt således en vitt sandwich med leverpastej o saltgurka.....mums för en marathonlöpare vid ca25km.

När jag kom i mål och pratade med folk efteråt sa de att denna bana var tung och lite väl kuperad, det märktes och det var en helt annan upplevelse än att löpa på rundbana, nu är jag anmäld till Midnattsloppet i Aug och skall även löpa varvet i Götet. Helgen innan det så är det 5mara på 5 dagar i Skövde men jag klipper nog inte en mara helgen innan varvet, men man vet aldrig...

2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! :) Va är det för mara-festival? Menar du den 15-16 maj? Känns lite intressant om jag ska vara ärlig :)

    SvaraRadera
  2. @Tack, det var härligt. Fick en blå tå som minne.
    Kolla denna:
    http://www4.idrottonline.se/templates/Workroom.aspx?id=300135

    SvaraRadera