fredag 16 april 2010

Strupen upp o ner.

Nu i kväll så blev det en liten runda, ingen tidtagning bara löpa på. Började i hög fart för att försöka hålla ett bra tempo, i början gick det kanon. Efter 2 km kommer det en lång nedförsbacke fortsatt hög fart. Höll nog mellan 5-5:30 mitt i backen nöp det till i hö vad och jag hoppade på ett ben i samma fart...:-)
Det fick bli akut stretching och mycket försiktig löpning vidare hem.

Efter ytterligare en km så släppte smärtan lite och jag kunde öka farten, efter 5 km så var jag hemmavid, då kom jag på den sköna iden att köra strupen upp o ned med GPS telefonen. Avslutade alltså med 2,3km på 16:18min.
Om ni undrar vad strupen är så är det en uppförsbacke upp på berget billingen.
Sträckan är 1 320 meter lång med en höjdskillnad på 132 meter vilket ger en stigning på 10 % i genomsnitt.

Nu blir det vila i morgon sedan skall jag köra ett långpass på Söndag morgon.

Ha det...Frykenmo

4 kommentarer:

  1. Nästa gång jag är i Skövde så ska jag banne mig försöka mig på Strupen. Jag kanske har vägarna förbi i tjänsten framöver, vi får väl se.

    SvaraRadera
  2. Hej Zebban: Dan Moberg gjorde den på 5:30 ungefär, på tävlingen "strupen upp". Jag gjorde den på 9:30 upp efter en 5km runda före. Så 7 min är ju inte orimligt. Bor 75m från starten så jag kan ju träna när jag vill :-) Hör av dig så joggar jag med dig...

    Ha det ...Frykenmo

    SvaraRadera
  3. Så den är ca 1200 meter? Hmm, jag undrar hur snabbt jag kan klippa det... :) Hör av mig om det blir ett besök

    SvaraRadera
  4. Hej Zebban: Kolla länken, jag tog tid på mig själv, 9:30.


    http://picasaweb.google.se/IFKSkovdeFriidrott/StrupenUpp20090609#5386507480246253442

    SvaraRadera