måndag 25 januari 2010

Måndag blev dubbelpass


I dag var Thomas i form igen, konstig men i går fick jag avstå vinterspring och tog det väldigt lugnt, en urkonstig vecka förra veckan avslutades med inställd mara och en knepig mage:-(
Nu är det ny vecka och nya tag, började redan 05:00 i morse med ett 1 tim löp pass till jobbet, det blev 1 mil totalt i ett skönt 6 min tempo, trodde inte jag hade kraften att hålla det tempot så tidigt på morgonen men med en ryggsäck på ryggen och lite gammal hårdrock i lurarna gick det fortare än vad jag hade räknat med.
Jobbade till 15:30 då var det dax att löpa hem, tog en sväng över stan och sedan en liten x-tra runda totalt blev det 6 km. Så dagens totala blev till slut 10+6=16 km.
Provade de nya skorna jag inhandlat och har än så länge inget att klaga på, det enda som störde mig i dag var att det var riktigt isigt på cykelbanorna och bitvis rena isgatorna, otäckt men det är väl dax att prova broddar snart.
I morgon blir det raka vägen till jobbet =3 km i promenadskorna, skall sluta tidigt och sätta mig på tåget på eftermiddagen ihop med min fru, resan går till Göteborg där väntar konsert med Depeche Mode på kvällen samt en go hotellnatt. På Onsdagen skall jag shoppa lite med frun i Göteborg. Det är födelsedag som firas :-)

Ha det....Frykenmo

2 kommentarer:

  1. Trist att du inte kunde springa maran, men sånt händer ju av och till. Hoppas du och frugan får en riktigt mysig tripp till Gbg!

    SvaraRadera
  2. @Zebban: Förra veckan var katastrofal i allt...Nya tag denna vecka, Depech var i alla fall riktigt trevliga och lyssna på. Nu råder mindre snökaos i Skövde men jag hoppas på en löptur i morgon och en långtur i helgen...
    Ha det... Fryk

    SvaraRadera