fredag 1 januari 2010

God fortsättning..

Avslutade 2009 med en kort men jobbig runda. Fick lite tid över på förmiddagen då alla barnen åkte pulka. Tog tillfället i akt och körde en backig tur, bor ju bredvid den sk "strupen" i Skövde vilket är en 1,2 km uppförsbacke upp på berget billingen. Med hjälp av ett par stavar körde jag strupen upp plus en kort runda på berget, det var mycket folk ute och promenerade och grillade.
Efter en liten runda uppe på berget bar det av nedför i en rasande fart, ivrigt påhejjad av alla som var ute och gick. Efter en kort vila och lite prat med folk som var nyfikna på vad jag gjorde, körde jag ytterligare ett varv med strupen upp+en runda på berget och sen bar det av hemåt. Oturligt nog så tog jag med kamera med kassa batterier i så jag får återkomma med bilder ifrån strupen vid ett senare tillfälle. Det var inte den tuffaste och inte den längsta rundan jag sprungit men det var en värdig avslutning på 2009.
I dag blev det en vilodag och nästa vecka är det utförsåkning som gäller, återkommer den 10 jan med en rapport från semestern.

3 kommentarer:

  1. Hei

    Har du bakat denne?

    http://paindemartin.blogspot.com/2009/06/tredje-forsoket-hej-baguette.html

    SvaraRadera
  2. Strupen väcker minnen minsann. Minns fortfarande när jag åkte störtlopp nedför den och höll på att krocka med en JÄTTESTOR hund. Första och enda gången jag åkte skidor i Strupen kan jag säga.

    SvaraRadera
  3. Hej Anders.
    Jag har inte provat denna, har ett recept från riddarbageriet i Stockholm som jag använder. Kan lägga upp min variant på detta när jag kommer hem. Men det ser onekligen gott ut och helt värt att prova.

    Hej Zebban.
    Skoj att du har läst min blogg, strupen är trevlig ;-) jag bor mitt i kan man säga så när jag är på bra humör så springer jag den upp plus en "lila" mil och sedan strupen ned igen. Tycker själv att den är jobbigast nedför då man är trött i benen.

    SvaraRadera