måndag 11 januari 2010

God fortsättning.....ha ha ha

Hej, nu är jag åter hemma efter en veckas underbar semester i Branäs. Körde hem i Lördags med en bil som kokade var 5:e mil. Det var en spännande resa då jag hade fyra barn i bilen och 19 minusgrader ute. Föraren=jag, var lite nervös att det skulle bli helstopp. Nu gick det hela vägen hem till Skövde så det var en glad Thomas som parkerade utanför huset kl 20:15 på Lördag kväll....men.
Säg den glädje som varar, när jag klev in i huset var det lika varmt och skönt som i ett kylskåp, efter en snabb blick på termometern som visade på 3,5 grader plus inne, blev det en felsökning på pannan, ut o hämta ved, kupevärmare och ett x-tra element för att värma barnens rum.
Det blev lite panik men i dag (mån) så har jag fått lite ro i sinnet igen. Nu skall bilen till verkstad i kväll och idogt eldande har gjort att vi åter har varmt i huset.

Har börjat planera lite träningspass och det lutar åt att jag tar mig tiden att köra 3 pass i veckan Tis, Tors och Sön. Frun tränar inför ett 5km lopp och ett millopp så hon har de andra dagarna.
Skall på mina tre dagar försöka få ihop minst 3 mil/vecka men ambitionen är två milpass på veckan samt ett längre på helgen, men vi får se.
Skall försöka vara med på vinterspring nästa gång och där är målet att löpa i alla fall mer än 2,1 mil vid varje lopp.

Såg på tv om en fiskare i Oslofjorden som sa att första fisket på året skall vara dåligt då blir resten av året bra, så jag tror på honom och hoppas att efter denna vecka kan det bara bli bättre, och att jag skall springa mer oftare och längre för varje vecka.

Ha det Fryk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar