söndag 7 februari 2010

Vinterspring nr:3



Så där snygg var man 40min innan starten hemma i den varma hallen.
Vinterspring stod på dagordningen i dag, var uppe tidigt och åt havregrynsgröt. Hade inte riktigt suget att springa i morse men började ändå med att jogga 2,5 km till starten.
Där stod ca15 tappra löpare, starten gick 09:00 och jag klev iväg i ett 6:30 tempo vilket var lite för fort för mig.
Efter 2 mil så hade jag ingen lust alls att springa men med många goa medtävlare och en servicestation som försåg oss med bananer och nötter och dricka så fortsatte jag.
När 3 mil var uppnått så klippte jag bort chipen från skorna och bestämde mig för att jogga hem.
Det var en riktigt trevlig dag med många trevliga löpare som får en att vilja springa mer.

Jag anmälde mig till nästa tävling och joggade hem för ett bad, var riktig seg så det fick bli soffan en stund.

Totalt idag 2,5+30,2+2,5= 35,2 så jag är nöjd :-)

Resultatlista hittar ni på
http://www4.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=434409

Ha det ...Fryk

3 kommentarer:

  1. Härligt! Ingen dålig distans du vill till ändå :) ska försöka mig på samma sak nu på lördag!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. @Miranda
    Tack kommentarerna värmer, tråkigt att läsa att det inte blir 6-tim i Skövde men alternativet var ju inte fy skam.:-)

    SvaraRadera