lördag 13 februari 2010

Anders....Jag valde.....

I dag har det varit bak hemma, har bakat hallongrottor och bullar och pannkakor. När jag sedan var klar och alla småbarn hade somnat hade jag ett val.
Det var då jag drog mig till minnes ett samtal som jag hade med Anders "Lomprayah" i sommras.
Det handlar om att välja hela tiden var slutsatsen av detta samtal.
Anders hade valt löpning före soffan. Och idag hade jag att välja på precis samma sak.

Jag valde löpning, och inte bara det jag valde den jobbiga starten, jag valde fel varv med de jobbiga uppförsbackarna, jag valde att öka lite när det gick uppför.
När jag kom hem läste jag om att man idag hade erövrat Kungsholmen med drygt 7 mils löpning, då kände jag att jag hade valt rätt.
Jag sprang 10,5 km på 60 min och det känns kanon....

Ha det ...Fryk

1 kommentar:

  1. Hej Brollan, jag blev så inspirerad och lycklig över vårt telefonsamtal att jag nog inte är så sjuk egentligen...Jag bara känner mig lite varm - det är nog inte feber, bara förhöjd kroppstemperatur! Och det där som snurrar när jag ställer mig upp är nog i själva verket eufori, eller vad tror du?

    Jag tog mig i alla fall ner till kylen för att få lite kroppslig energi och hittade då till min lycka rester från lördagens förrätt. Det är en av mina favoriter som vi nästan aldrig äter - jag vet inte varför vi glömmer bort den, det är mer sommarmat än mat till 120 cm tjock snö men, nu sitter jag här med strålande solsken, blå himmel (låtsas inte om att marken och allt annat är vitt) och äter sallad Walldorf-Astoria. Det är mumsgott och receptet har jag från en bok, en lite kokbok som jag en gång för många år sedan fick av, tro´t om du kan - farmor!! Vega stack till mig en liten bok någon gång på 80-talet och sa att den här hade hon ingen användning av, om jag tyckte jag kunde hitta något av värde i den så fick jag behålla den. Den heter "Småvarmt och annat gott" inte riktigt hennes bag, eller vad säger du?!! Jag behöll boken och här är receptet:

    2 dl strimlad god ost
    3 äpplen i tärningar (ej för syrliga, röda ska det vara)
    2 dl stjälkselleri hackad
    20 valnötter hälften hackade i och hälften hela på!
    salladsblad, isbergs eller endive

    Sås:
    1 dl majo
    2 dl gräddfil
    saften från ½ citron
    salt, peppar

    Klä en skål med salladsblad, alltså lägg dem utmed kanten, ja du fattar. Rör ihop allt i såsen och vänd ner dekorera med nötter!

    Dettta är så makalöst gott - räcker i många dagar.....om man gör en storstor sats

    Nu ska jag lägga mig i soffan som tribut till dig som aldrig verkar göra det och titta på puckelpistrepris.
    kram Syrran

    SvaraRadera