lördag 27 februari 2010

Mörker, plusgrader o barmark...

Kvällens löppass var liksom "le grande finale" på en bra dag.
Började med en gosfrukost med kaffe, thekakor och massa pålägg osv..
Laddade ryggsäcken med engångsgrill korv o bröd festis, ja name it.
Mormor o morfar mötte upp och det bar iväg på ett kort skidpass på berget ihop med familjen. Grabbarna 3 o 5 år åkte tappert ut till lilla sjön där jag grillade korv. Ett kraftig snöfall utanför vår lilla paviljong, helt underbart. Svärmor o svärfar hade med kaffe o mandelkubb osv, supertrevligt.
Åter hem gosa lite i soffan, jag letade fram jordgubbar i frysen från sommaren. Fixade lite kräm och mackor.
Lördagsgodis och bollibompa på TV, avslutade med att natta stora killen.
När sedan melodifestivalen började snörade jag på mig löparskorna, 0,5 l dricka och en Runekaka i midjeväskan.
Så bar det iväg ut på delvis barmark i plus 2 grader, ja det var plusgrader i kväll.
Löpturen tog 1:40:00 och blev till slut 16,5 km. I morgon skall jag premiärlöpa på band, för se hur det går har som sagt aldrig provat detta.

Ha det ... Fryk

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat ikväll!

    Helt galet egentligen att du aldrig testat band, är fortfarande chockad. Här är lite info/tips 1) hastigheten kommer att kännas tuffare på bandet, dvs snabbare än när man är ute 2) pannbenet sätts på prov 3) musik hjälper 4) spring inte för långt fram och inte för långt bak. Jag har själv snubblat av ett band.. det är farligt och JÄKLIGT PINSAMT. 5) oavsett vad andra säger så tävlar man med alla andra på banden bredvid 6) det är bra att ha koll på var stoppknappen sitter om det är intervaller 7) och så försök att slappna av :)

    Någon hjälp? Lycka till!!

    och förresten, vi får ta ett kaffeinspirerat långpass någon gång! Jag kan nog prata kaffe i 3h ;)

    SvaraRadera
  2. @Miranda
    Kaffe kan jag prata om hur länge som helst, det är bara att du anmäler dig till Ultrafestivalen i Aug, ta valfri löp. Vi kan prata kaffe o Italien i allt från 6-48 tim inga bekymmer :-)
    Ang löpband så kolla kvällens rapport.

    Ha det ...Fryk

    SvaraRadera