måndag 18 mars 2013

Söndagssimm o bad

Söndagen tillbringades på badhuset.
Japp, hela dagen kändes det som. Det började 10 i 9 på morgonen med yngsta sonens simskola 30 min. Då passade jag på att simma en km.
När vi var klara med våra övningar var det dusch och sedan hem. Hemma så fixade vi lite mackor och dricka ,packade kylväskan och 20min i tio så åkte vi till badhuset igen, denna gången var det bägge sönerna och jag.
Nu skulle storebror gå till sin simskola och lillebror och pappa smygstartade på äventyrsbadet. När simskolan var slut så började vi utforska badet och vid 12:00 så anslöt även mormor/far tillsammans med kusinen.
Tre vuxna o tre barn på äventyrsbad :-)

När vi kände att det var dax att fika så fikade vi och när vi tyckte att vi utforskat allt klart så tog vi några sista åk för att sedan åka hem.

När vi kommit ut från dusch o sånt passerade vi fiket vid entren och då fiick det bli en kaffe o lite glass.

Vi var hemma vid fyra tiden helt slutkörda, ett pass på badet med en 5 o 7 åring är faktiskt riktigt jobbigt ;-)
Frun hade städat hemma och gjort fint så det var ingen som ville söla ned eller för den delen hade ork att laga mat, så det fick bli lite hämtmat.

Barnen somnade både tidigt och fort efter dagens aktiviteter, så gjorde även de vuxna.
Nu är det måndag och nästa helg är bara 5 dagar bort och då skall jag vara själv med pojkarna då frun skall iväg, ser fram emot detta redan nu .... :-)

Ha det...Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar