måndag 18 mars 2013

Seg måndag

I dag var det en seg Måndag.
När jag kom hem ifrån jobbet så gav sig frun ut o träna, 5km.
Jag fixade mat och när frun kom hem åt vi go mat, lite slapp o slö sedan nattade jag minste sonen, läste saga och sedan tänktejag träna.
När jag läst saga så säger han så här.
-Pappa, vet du varför jag valde en så kort saga?
-Näe... varför gjorde du det?
-Bara för att du ska kunna ligga och gosa hos mig en lång stund.

Sonen somnade och pappa slocknade lika gott.

Vaknade upp och tänkte bara att det var lika bra och byta säng och sova vidare.
Gick ned och tittade till fru och stora sonen, de läste Harry Potter.
Jag sa att jag inte visste hur jag skulle göra, då säger min söta fru, spring ned till gymet och kör ett pass så kan du springa hur långt du vill efteråt.
Det slutade med gympass och en dryg km löpning, inget mastodont pass men ändå ett genomfört pass.
Mage o rygg har väl blivit lite starkare


Ha det.... Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar