torsdag 19 augusti 2010

Nedtrappning=Back tävling??

Tanken var ju att trappa ned lite i slutet på veckan inför millopp på Lördag, det gick sådär.
-Mån 10km på 55:15, min bästa miltid.
-Tis 5km på 26:30, klart godkänt för att vara mig.
-Ons 1km med sönerna, korv med bröd efteråt.
Det var här det gick lite snett...på väg till bilen efter korven så läste jag på anslagstavlan:
Kom o var med på tränings/tävlingen "strupen upp", 1320meter med 132m höjdskillnad.
Jag missade denna tävling förra året och hade sagt att jag skulle vara med i år.
Läste på lappen när det var och det visade sig att det var i dag, hmmm....

Snabb omplanering, låna en bil av min far för att kunna ta mig till jobb lite tidigare än vanligt för att kunna åka hem o byta om i tid innan start.
Man skulle anmäla sig senast 17:45 vid målet uppe på berget. Kunde ju inta ta bilen upp så det fick bli en stilla uppvärmning med just "strupen upp" för att anmäla sig.

En jogg ned till starten där jag träffade några från UltraSweden som skulle vara med också.
Starten gick och det blev ett förvånasvärt bra lopp, satte PB med 8:46.
När jag väl gått i mål så säger Torill (UltraSweden) att de skulle köra ett varv till, så då bar det av ned igen för att vända och springa upp för tredje gången.
Väl uppe så joggade vi en kort runda kanske 1km drygt, tack för trevligt sällskap.
Mina Ultravänner fortsatte så de fick ihop en mil totalt själv vek jag av hemåt =strupen ned igen för dusch och vila.

I morgon ska jag vila för på Lördag är det tävling...

Mycket nöjd med dagen :-)

Ha det...Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar