onsdag 11 augusti 2010

Jobbiga 12km

I dag körde jag en ny jobbig runda, den omfattade många typer av löpning.
Jag började med ett par snabba km lätt uppför lite nedför.
Efter 20 min kom jag fram till uppförsbacken(vid Ryds grottor). Den var betydligt längre och brantare än vad jag kom ihåg. Förra gången jag gick uppför där var väl 20-25 år sedan....
Blev väldigt stum i benen och som tur var blev det ett par flacka km efter denna uppförsbacke.
Lite transportlöpning och vips vad händer då


Jag kunde inte låta bli....

Efter en kort paus, så fortsatte jag in på Billingeleden vilket för dagen var blöt mosse. spång under vatten och rötter, rötter ,rötter....
Avslutade med att löpa 3,5 km spåret på berget innan jag transporterade mig nedför strupen.
Det var en riktig jobbig runda och jag försökte höja farten när jag var trött och vila korta stunder och ta korta promenader.
Totalsträckan blev lite drygt 12km tiden blev 1tim 20 min detta var väl ingen kanontid men med tanke på att halva passet var i stort sett obanad terräng så var det ok.
Nu får både jag o skorna duscha.....

Ha det...Frykenmo

1 kommentar:

  1. Jag vill med ha <3
    Det är så gott att äta som godis när det är stekt i smör eller olja.

    SvaraRadera