söndag 8 augusti 2010

3 timmars

I dag var det långpass på schemat, efter att ha följt både Miranda som kom tre på Månkarbo Mara och Marathon Mia som genomför GAX Trans Scania 246 km. Så är ju långpass en högst personlig defenition.

För mig är det fortfarande pass över 20 km.
I dag klev jag iväg ut mot Våmb på gamla banvallen vek av i Ljungstorp och satte kurs upp mot berget Billingen, hittade en lång fin raka över mossar genom skog för att komma ut mitt på platån. Där vek jag av hemmåt för att vid parkeringsplatsen vid gröna milen vika in där och avsluta på löpspåren på billingen.
För er som inte känner till omgivningarna så var passet så här:
-Första milen på svag uppförsbacke på asfalt/grus
-Andra milen på flack skogsväg och lite obanad terräng
-Sista milen på löpspår

Sammanlagt blev det 27km på 3tim.
Jag hade bakat Runekakor och delat dem i små bitar, strategin för dagen var.

-En kaka var 20:e minut
-En slurk vatten var 10:e min
-Stenhård psychobilly i hörlurarna.

Det fungerade och jag är nöjd med dagens pass

7 kommentarer:

  1. Mycket imponerande!

    SvaraRadera
  2. Tack Micke, jag hade trevligt på turen.

    SvaraRadera
  3. Riktigt bra jobbat ju! haha tänk att man får stå bredvid Mia i texten..hmm hon sprang ju "bara" 20 mil mer ;)

    SvaraRadera
  4. Miranda:Tack så mycket,du sprang ju dubbelt så långt/och fort som jag. Men som jag skrev det är ju högst personligt vad man tycker är långt..:-)
    En annan bloggvän körde Ironman i Kalmar och de i Norge kör ju 10-15mil i veckan och skall sololöpa Sälen-Mora.
    Jag tränar inför 2011:års fjällmara...ha det.

    SvaraRadera
  5. I Norge.....:-() Snakker du om de gamle gubbene som "lunter" avgårde i gangfart:-))

    Imponerende økt du hadde; hva er psychobilly??

    SvaraRadera
  6. Du är grym pappa!
    Stolt över dig att du pallar att hålla på så där.

    SvaraRadera
  7. Julia: Tack vi kör ju ihop på 1tim så du kommer igång du med ;-)

    Geir: Jag är mycket imponerad av ultralöparna i Norge som jag följer. Det är för mig otroliga sträckor ni löper varje vecka.

    Psychobilly är mycket snabb rockabilly, sök på
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Psychobilly
    jag lyssnade på PeterPanSpeedrock.
    Det gåt både fort o lätt med sån musik :-)

    SvaraRadera