torsdag 1 september 2011

Proppen

I går var det då dax för proppenlöpning igen. Yngste sonen ville inte springa i går så det blev jag o Arvid.
Vi passade då på att springa strupen upp till starten, vid anmälan så blev det långa banan=2,5km.
När vi hade sprungit runt så åt vi två kokta med bröd och saft, mysigt med lite mullrande åska och stora regndroppar som började falla.
Efter korv o saft skulle vi springa hem och vi tog ett snabbt beslut om att ta den kortaste vägen hem som i det här fallet är slalombacken ned.
Sagt o gjort så löpte vi i slalombacken ned i regnet, i den värsta branten kommer jag på att Arvid har ett par vanliga enkla tennisskor och jag löper med mina grovmönstrade HellyHansen. Tittar då till honom och inser att han har en riktigt bra teknik att löpa nedför, inte ett felsteg i den knöliga gräsiga backen, det var lite roligt att se.. :-)
Totalt så blev det 1,2+2,5+1,0 ungefär 4,7km och inte en sur min någongång.

det är otroligt roligt att springa med Arvid och man har långa trevliga pratstunder med honom under tiden.
Vill passa på att tacka alla som har hälsat till honom ifrån hans 1-tim lopp på Ultrafestivalen, han tyckte det var väldigt trevligt och ser redan fram emot nästa års tävling.


Ha det.....Frykenmo

2 kommentarer:

  1. Rolig läsning!
    Kul att få med barnen och springa :-)

    (hittade din blogg via jogg.se och hoppas du tycker att det är okej att jag följer dig här)

    Mvh /Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda
    Bara kul att någon läser det man skriver :-) Sonen är 6 år o har sprungit i tre år nu. lillebror är 4 och har hällt på i ett år. Har även en dotter på 19 som är med ibland o en son på 17 som inte förstår alls varför vi springer :-). Vi springer 7 lopp på våren o 7 på hösten. Det är IFK skövde som ordnar dessa och de är 1-2,5 km långa. Senaste året har 6 åringen velat springa mer och jag o han springer när han har lust. Alltid kravlöst o alltid med vatten /saft med ut. Som längst sprang han 7km drygt på 1-tim förra helgen. Det är som jag skriver en fröjd att ha hans sällskap. Det var lite han som fick mig att börja springa för tre år sedan klarade jag knappt av 5km utan o stanna.
    Trevligt att du hittat hit, o lämna gärna någon kommentar så skall jag svara så fort jag hinner.

    Ha det...Frykenmo

    SvaraRadera