söndag 18 september 2011

Härliga Höstregn

I dag var det då lite tid över för löpning, eller....
Jag har varit "gräsänkling" i helgen frun åkte i Fredags kväll o kom hem på Sön efm.

Jag o alla söner har grejjat med allt, bes bil, städat, ätit pizza, busat o kramats....osv.

I dag var det utdelning av barnens bibel till 6-åringen. Jag passade då på att skicka äldsta o yngsta sonen till farfar, samtidigt som jag hämtade farmor som skulle med till kapellet och hämta bibeln.

Jag själv passade på att prova benen i ett härligt höstregn som bara håll på o håll på, ihärdigt med varierande styrka. jag gillar o springa i regn så inte mig emot att det regnade.

Jag skulle tagit någon bild på den vackra hösten men ville inte ta upp mobilen i regnet...får väl fuska o fixa till det efteråt ;-)

Löpturen blev Ryds grottor o en tur på berget, när jag kommit 5km pep klockan och sa ifrån att det var nästan slut på batteri därför sprang jag 8,51km prick på 53:35 innan den dog. Där vände jag och sprang samma sträcka hem. Dagens totala blev 17km och det var sköna km allihop. Gissar att det gick fortare hem men ca 1:50:00 i tid.

Benen var tunga de första 7-8 men sedan rullade det bara på och avslutningen är en brant nedförsbacke där jag kunde släppa på ordentligt, det var skönt.


Ha det gott....Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar