onsdag 1 februari 2012

12-tim 2011

Jag har gjort en snabb analys av min insats på 12-tim 2011. Det var lite intressant att se hur jag fördelade mina resurser. Jag har gjort två längre stopp över tio min, det längsta var 11:04 så det var inte mycket över tio minuter.
För övrigt så har jag varit väldigt jämn tycker jag och med lite bättre grundträning inför nästa försök borde jag klara dubbla maradistansen på 12 tim, det känns inte som någon omöjlighet i alla fall.

Gjorde ett enkelt diagram för att det skulle bli överskådligt och jag blir lite förvånad att jag i nästan 90% av tiden ligger på varvtider under 4min.

Så här ser der ut:


De varv som ligger mellan 4-10min (8%) är vid de tillfällen då jag har stannat och pratat med nära o kära, samt då jag stannat vid min väska och ätit lite. Samt några toastop :-)
Lite mer fokus på löpningen och lite bättre ordning på näringsintaget så får jag ytterligare tid att springa, samt som sagt lite bättre grundträning så kommer dubbel maradistans vilket år som helst :-)

Ha det...Frykenmo

2 kommentarer:

  1. Vilken utmaning! Jäklar!!! Sånt är jag varken mentalt eller fysiskt redo för än. Du grejar det nog. Lycka till! :)

    /JM

    SvaraRadera
  2. Jan Mikael: Fysiskt redo är du helt säkert, den mentala biten är den vi jobbar med hela tiden. Du får sätta upp något trevligt mål. Till exempel 6-tim i aug 2012, klara en sträcka längre än mara. Kör du springer jag och många mer bredvid och peppar dig :-)

    SvaraRadera