fredag 3 februari 2012

100% vila

I dag var jag då hos doktorn och fick mig en spruta i knät. Det var inte så obehagligt som jag hade föreställt mig. Min läkare är så himla trevlig(löpare) han berättar vad han tänker göra och vad som händer.

Vi pratar en del löpning när jag är där och det gör ju att man får gott förtroende.
Efter han hade gett mig sprutan så förklarade han att det var 100% vila som gällde i två dagar, ok sa jag inga bekymmer det är ju helg så det är ju inga bekymmer.
Sedan frågade han vad jag skulle göra resten av dagen och jag berättade då att jag skulle åka o köpa ett löpband, när man nu fick order om att vila så tänkta jag att springa på löpband kan ju inte räknas som träning ;-) Han bara log och skakade på huvudet... Skämt o sido så valde jag mellan ett litet band eller ett gymkort, ungefär samma kostnad. Så det fick bli ett band som hela familjen kan ha roligt med. Arvid o Emil har redan provsprungit men jag få som sagt vänta till på måndag.

Ha det gott...Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar