onsdag 5 maj 2010

Vila eller...

I dag fick jag mig en funderare, jag kom hem från jobbet då svärfar ringde och sa att han skulle ta med pojkarn upp till berget för veckans "proppen" löpning. Hoppade i nya skorna(bild kommer) tog med lite vatten och joggade iväg. Det blev strupen upp plus en 5 km runda på berget. Efter målgång så mötte jag upp barnen och svärfar, joggade/gick 1 km med minsta grabben.
Efter detta fick barnen skjuts hem medans jag tog strupen ned som hemväg.

Nu sitter jag här och har ont i vä vad, frågan är nu vad göra.
Jag träffade Kaj N på berget som sa att jag troligtvis var överansträngd efter maran och att jag borde vila. Jag känner ju inte för att vila, men det kanske är bäst med tanke på att jag vill ju inte springa Göteborgsvarvet med smärta i vaden. Hur göra?? Jag vilar bara om jag är förkyld eller har ont i halsen, kanske dax att tänka lite längre. Tråkigt är det i alla fall.
Provade de nya skorna i dag, jag är nu helt såld på Asics, de är så sköna.

ps näsblod efter 2 km, men i dag hade jag vatten med mig så jag slapp se ut som en slaktare...:-)

2 kommentarer:

  1. Hallo, har ofta fått ont i vaden når jeg har bytt skor,bytte från Nike til adidas for noen år siden og hadde kjempe vond lenge, kanskje beror på olika støt demping ?

    Skal løpe hurum runt på lørdag med geir :-)

    http://www.ultrafrykholm.com/2010/05/invitasjon-til-langtur-8-mai.html

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vila en vecka drygt, sedan en mara. Nu inget ont. Maran i nya skorna :-)

    SvaraRadera