fredag 14 maj 2010

Marathon nr:2

I dag så var det återigen dax att löpa ett marathon. En varvbana på 1700m skulle avverkas 24varv på.
Motivationen och förberedelserna till denna tävling var lika med noll och ingenting. Detta märktes när jag sprang. Fick otroligt trevligt sällskap de första två milen av en bekant,Carin. Hon är trihatlet så löpningen är ju bara en del av hennes träning. Hon körde på hårt med mina mått mätt och jag passerade halvmaran på 2:11. Halvvägs så tackade Carin för sällskapet och tog en promenad hem, jag forsatte men det blev riktigt tråkigt och när jag närmade mig tre mil så då hade jag starka funderingar på att avsluta, då jag löpte på vad jag hade tänkt mig mitt sista varv stod min mor och två av mina söner i en kurva och hejjade på mig, helt plötsligt var ju bryta ingen alternativ.

Jag kämpade på och fick sluttiden 4:54, det som var positivt var att jag gick inget under varven jag löpte men stannade till vid vätskekontrollen.
Denna tävling ingick i Team ultraswedens tävling 5 mara på 5dagar, det är mycket imponerade att man kan avverka 1 mara om dagen i 5 dagar...

Nu blir det vila och lätt jogg i en vecka sedan blir det varvet i Götet nästa vecka.

Ha det ...... Frykenmo

2 kommentarer:

  1. Famile langs løypa kan være både en plage og en glede. Oftest er de en glede, som for deg i dag:-)
    Gratulerer med et vel gjenomført løp!!!
    geir

    SvaraRadera
  2. Tack, om de inte hade dykt upp så hade det blivit tre mil. Nu väntar halvmara i Göteborg nästa helg. Jag och 49999st till.
    Ha det...Frykenmo

    SvaraRadera