tisdag 14 augusti 2012

En liten kvällstur

Det som till slut skulle bli en liten kort kvällstur bara för att visa mig själv att det går att springa fast man är trött visade sig bli riktigt bra.
Men,från början:
När jag kom hem efter jobbet så var det ganska trötta barn och en rätt slö pappa, vi åt lite spelade lite tv-spel.
Jag nattade barnen och tänkte hela tiden att jag skall springa en kortis ikväll bara för att...

Jag körde på strupen upp och drog iväg ut på lila milen med tanken att jag kan vika av hemåt närsomhelst.
Efter 6-7km kändes det fortfarande gott i kroppen så jag fortsatte, summan blev till slut 12km som varlite kuperade. Det tog en stund, höll precis under 7:30 tempo men det spelar ingen roll 12km är det längsta jag har gjort på länge...
 


Så här fina vyer finns det om man tar sig tid att titta åt sidan...


I morgon blirdet "proppen" med barnen sedan får vi se vad det blir i helgen. Nästa helg blir det i alla fall 6-tim på Södermalms IP ihop med sonen, det ser jag fram emot...


Ha det...Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar