lördag 10 mars 2012

Lördagsultra...



Dagens utmaning var 6-tim i Skövde. Näe nu ljuger jag faktiskt...dagens utmaning var att sonen Arvid skulle springa en mil på 6-tim i Skövde.

Jag skulle springa med och stötta honom. Det gick FANTASTISKT bra.
Arvid sprang:
  • Plats 126
  • Klass Mmot
  • Namn Frykenmo Arvid
  • Springer för Team Ultrasweden
  • Antal varv 9
  • Distans 11,00 km
  • Tid 01:47:56
  • Tempo 9:49 min/km

När Arvid hade gått i mål fick han medalj och grattiskramar, jag fortsatte att springa.

Mitt resultat blev 43,17km och det får jag nog vara nöjd med .

(sedan sprang jag hem så totala blev vad Garminen visar...)


Så här snygga var vi ....



Ha det gott allihopa.....Frykenmo

3 kommentarer:

  1. Bra gjort! Strongt! Imponerad av er båda, men nog mest av sonen. Det var inte dåligt. Kan tänka att det känns lite i benen i dag... (?)

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra jobbat av lillgrabben! Han kan skryta över det för allt och alla. Inte nog med att det är en hel mil, det är dessutom nästan två timmar och det kräver karaktär och koncentration att hålla på så lång tid. Hur gör du? Lockar med glass och tårta? Hotar med elchocker?

    SvaraRadera
  3. Tack bägge två, jag skickar vidare till Arvid. Jag är även imponerad av sonen. Efter genomförd löpning hoppade han in i bilen åkte till BR och köpte en lego byggsats, detta var vad vi hade sagt till honom att han kunde få som belöning. I dag studsade han upp och vi har varit på simskola, ingen stelhet där. Han springer för att han tycker det är kul och inget annat, bästa kommentaren igår var när han gick till bilen då sa han till mamma:
    -Mamma när jag blir stor så skall jag bli riktigt bra på det här...

    Ha det gott o tack så mycket..

    SvaraRadera