söndag 4 december 2011

Premiär på milen :-)

I dag var det då dax för Jenny att springa 1mil för första gången i hennes liv.
Jag hade fått den stora äran att göra henne sällskap, kan bero på en livlig debatt över facebook de senaste månaderna :-).

Hur som helst så möttes vi uppe på Billingen vid bandyplanen, jag hade föreslagit den "gröna" milen fast vi skulle springa motvarv. Detta för att den är lite mer kuperad i slutet av banan, och på så sätt skulle vi få backarna i början och avsluta med 5 relativt lättlöpta kilometer de sista.

Hur gick det då????

Som ni ser så gick det ju alldeles galant....

Vi fortsatte tom lite efter10:00km så totalen blev nästan 11km innan vi var framme vid Jennys bil.

Hon klarade det riktigt bra och sa till när vi skulle sänka farten och när det kändes bra.
Jag löpte på bra jag också och har ju inte tagit ett löpsteg på en månad drygt så det var en alldeles lagom uppstart för mig också. Nu väntar jag med spänning hur mitt knä skall reagera, vila i morgon och ev ett kortare pass på Tis/ons.


Men idag är det ju Jennys dag som klarade 1 mil för första gången, det är riktigt häftigt och få vara med.


SÅ här nöjd är man efter 10km.....


Ha det gott....Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar