fredag 30 december 2011

Premiär med pannlampa



Ett bra avslut på dagen ser ut så här...

En riktigt slödag i dag avslutades med en löptur.
Jag fick möjligheten att prova min julklapp, en pannlampa. Jag fick en av tomten...

Turen började som vanligt med strupen upp och jag tog det riktigt lugnt upp, väl uppe så hade jag tänkt att köra den lite backigare "lila" milen men jag har antagligen en liten liten förkylning i kroppen så när jag joggade iväg mot löpspåren så nös jag till med kraftig näsblod som följd.... Jag brukar ha lite strul med det ibland men det har aldrig hindrat mig från att springa. Jag valde då att springa den lite flackare "gröna" milen och tog det riktigt lugnt till näsblodet gick över. Var inte vacker med blod i hela skägget :-)

Det absolut finaste med dagens tur var efter fyra,fem km då jag fick stanna upp och klättra över några vindfallna granar det var då jag släckte pannlampan stängde av musiken och vart stående och titta rätt upp...

Det som jag såg var detta:
En alldeles stjärnklar himmel ovanför mig, jag kunde se de flesta kända stjärntecken och hade nog stått kvar där än om jag inte hade börjat frysa lite.

Fortsatte min löptur, nu utan näsblod men med gott mod. Gillar verkligen att knoppen idag ville springa fortare än vad kroppen orkade. Totalt blev det 12km lite drygt...

I morgon blir det nyårsfirande med familj och lite god mat, torsk...

2 kommentarer:

  1. Ja det är det mycket mer lysande än lampan på mobiltelefonen jag har haft tidigare. Köpte en på intersport för 300kr som var riktigt bra, en silwa.
    Kan jag rekomendera...

    SvaraRadera