lördag 17 december 2011

2012

I dag så börjar planerna inför 2012 löpning att ta form.
Jag skall ta det lugnt över julhelgen och har en läkartid i Jan för att kolla på knät, men jag sitter ändå och filar på planerna inför nästa år.

2012 skall jag ta det lite försiktigt i början och delta på 6tim i mars.
Måste ju även springa IFK Skövdes mara vilken jag har deltagit i 1 o 1/2 gång.

Har sedan inga andra tävlingar inplanerade förrän hösten då jag allvarligt funderar på att var med och springa 24 tim i Skövde.
Sedan har vi ju strupen upp som jag kommer att vara med i.

I övrigt så kommer jag att inrikta träningen på tre delar:
Del 1 Långa långsamma pass för att få kroppen i trim till 24tim
Del 2 Snabba korta pass, bara för att jag aldrig har provat. Kanske sätta några tidsmål i år 5km under 20 min och milen under 50min, halvmara under 2tim o hel under 4tim.....vi får se.
Del 3 "Älghufs" och backträning, bara för att var i form för alla fjällmaror jag skall göra i framtiden och för att jag finner backträning så himla trivsamt :-)


Ha det gott.....Frykenmo

1 kommentar:

  1. Lykke til med 2012 og treningen frem mot 24 timers. Blir morro det :-)

    SvaraRadera