måndag 31 oktober 2011

Mörkt o tyst



Så här ser man ut efter 12,5 km i mörker på Billingen....

En lång dag på jobbet, inga barn hemma när man kom hem resulterade i en skön lite oplanerad löptur.

Började med slalombacken upp, gav mig sedan ut på lite elljusspår 1,5km. Vek sedan av ut i mörka skogen, billingehus loppets 10,5km bana. För att avsluta med strupen ned.
Jag uppskattar mörkret, det blir inga topptider men man tränar sinnena och man får lära sig att lita på kroppen...

Ha det...Frykenmo

2 kommentarer:

  1. Härligt. Mörkerlöpning är speciellt. Men springer du utan pannlampa? "Min" skog är kolsvart på kvällen.

    SvaraRadera
  2. Min skog är också kolsvart bitvis, jag har haft lampan på mobilen tänt något pass. Förra passet så hade jag med en liten cykellampa från biltema. Oftast så blir det på lite större stigar och inte i obanad terräng. Men funderar skarpt på en pannlampa så man kan kliva ut i skogen lite vid sidan om även om det är mörkt.

    Ha det gott....Frykenmo

    SvaraRadera