måndag 26 juli 2010

Semester i Finland

Hej
Jag tillbringar semestern i Finland tillsammans med min släkt, det är bara min mormor 92år som är kvar i Sverige annars är vi här allihopa. Mor o Far, syster med man och en dotter och jag med min familj (jag o fru o fyra barn).
Släkten är inte så stor på min sida men jag har en kusin här i Åbo som har gift sig därför passar vi på att fira henne och semestra samtidigt.
Vi kom hit med båt i Fredags morse tillbringade fredagen på stranden. Lördagen var det bröllop i den Grekisk-ortodoxa kyrkan i Åbo. Söndag var vila och mysa och idag har vi hälst på min enda faster....
I morgon är det Muminland som gäller hela dagen och resten av veckan får vi se, hemfärd på Lö morgon.




Solnedgång över Nådendal skärgård.

Löpning? Ja jag har kommit ut på en backig mil i skärgården här i Nådendal, oerhört varmt och fuktigt men mycket trevligt och springa. Gjorde vad jag tror heter en negativ split?? första halvan på 30 min sedan tillbaka samma väg på 28:30.
I går kom jag ut på en kort tur ihop med frun, ca tre km på kvällen, det var mycket trevligt och när vi rundade kyrkan spelades en kvällspsalm på trumpet kl 20:00 för att lugna ned strandlivet enligt gammal tradition.




Återkommer med vidare löprapporter om det blir mer löpning.
Ha det .... Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar