söndag 5 maj 2013

Näsetloppet hela storyn.....

För några månader sedan så tyckte min fru att vi skulle springa ett millopp i början på säsongen, hon hade hittat ett perfekt lopp, Näsetloppet.

Detta lopp hade fördelarna att de gick i Göteborg, inte för stort, tidigt på säsongen.
Nu blev inte träningen innan inte så bra som jag och frun hade tänkt oss. Sjuka förkylda och massa annat tjafs gjorde att vi inte sprungit så mycket som vi hade velat innan.

Vi betalade i alla fall anmälningsavgifter och bokade barnvakt till våra söner hos farmor o farfar. Vi passade även på att boka en hotellnatt i Götet och bord på Tapasbaren i Majorna på kvällen. Detta skulle bli en skön helg för mig o frun.

Och det blev det :-)
Vi åkte i god tid, stannade i Lerum pch handlade sallad o frukt på Ica, färden fortsatte till Näset där det stod trevliga trafikvakter som visade in oss på en grusplan. Vi parkerade åt vår sallad och hade ny drygt tre timmar till start. Vi hade kollat att vi behövde hämta vårt startpaket senast 13:00 och starten gick 15:00.
Vi hämtade ut allt och blev sittande i klubbstugan till starten skulle gå. Lite segt men det var bättre än att stå ute.
Det roligaste var att när vi satt där så dök Oskar Käck upp och anmälde sig, det är inte ofta jag kan skriva att jag tog rygg på Oskar Käck :-)

Starten gick och det var ett mycket trevligt lopp, bra kuperat men det var betydligt mer asfalt än vad jag hade räknat med.
Loppet är 10,5 km så att gå in under timmen hade ju varit en riktig seger.
Jag kom in på 1:01:01 och är med tanke på hur kuperat det var riktigt nöjd, som vanligt går det fort utför för mig :-)
Frun kämpade på och kom in på 1:21: .... och gjorde även hon en kanonprestation.

Efter loppet så åkte vi till hotellet duschade slappade lite för att sedan ta en promenad till Tapasbaren.
Efter det besöket så kan jag varmt rekommendera  både denna och loppet vi sprang.

Superduper nöjd med helgen, nu jobb i tre dagar kalas för sonen (6år) storebror fyllde förra veckan (8år) lite löpning i helgen gärna ett längre pass för nästa lopp är nästan helt säkert Råda ultra natt 6 tim.

Ha det gott..... Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar