fredag 6 januari 2012

Dubbla pass, med underbart sällskap...

Ledig dag inga måsten i dag, lugnt och skönt. Räknade med att ta en löptur i dagsljus det var ju ett tag sedan.

Men icke, jag frågade hemma om det var någon som ville följa med ut o springa. Mest på skoj men Arvid 6 år studsade upp och tjoade JAAAA....med pannlampa....

Så där rök den löpningen i dagsljus.


Vi åt middag tog en kort paus sedan klädde vi på oss, det var minus 3 grader ute.

Arvid tog pannlampan och vi satte av i riktning mot strupen. Väl i uppförsbacken trampade han på riktigt bra och Arvid verkligen njöt av att röra på sig och jag bara njöt av alla ord som kommer ur denna 6 åring. Uppe på berget joggade vi förbi arenan och tog cykelbanan ned. När det återstod 400m så sa han att han var trött och jag svarde då vad bra för nu är vi snart hemma. I nästa mening säger han, vi spurtar väl det sista Pappa? Självklart svarade jag och 150 m före hemmet rycker Arvid iväg då vi passerade en bil, jag på ena sidan och han kom som en raket på andra sidan. Ljuvligt....

Jag lämnade av honom hemma och tog ett varv till, alltså strupen upp men väl uppe på berget körde jag lite fram o tillbaka. Först ett par km på Billingehus loppet sedan in på Lila milen en kortsväng för att sedan avsluta med sista på hagenloppets bana för att till sist ta strupen ned och hem. Totalt blev det passet 1 mil precis.
3,36km och det andra 10km så dagens total blev 13,3 km och det känns helt ok.

Ha det gott.....Frykenmo

3 kommentarer:

  1. Det är en fröjd att springa med sonen, vi sprang ett 1 tim lopp i somras på 400m bana. En riktig trevlig timme. Han kom drygt 7km....och sa till mamma att han kunde körtlite till :-)Riktigt bra pass har jag lillebror på ryggen ;-)

    SvaraRadera
  2. Det månne bli en storlöpare av den grabben!
    /JM

    SvaraRadera