fredag 20 januari 2012

Boktips

I brist på löpning så läser jag lite på kvällarna, därför så kan jag ju dela med mig av ett bra tips på lite läsning.
Jag tänker inte bara tipsa om löprelaterade böcker utan även de böcker som jag bara inte kan lägga ifrån mig.

Dagens och bloggens första boktips blir denna bok:



Efter att ha bläddrat igenom en annan bok så stod det en notis om denna kille, blev lite nyfiken och köpte den på pocketshop på väg hem från Götet för ett tag sedan. Kunde, när jag hade börjat läsa den, inte sluta läsa den.
En ruskigt facinerande historia inte bara den delen när han beskriver sin inre resa då han sitter fast med armen och det som händer där utan även den historia han berättar parallelt om alla bestigningar av 14 tusingar.

När jag hade läst klart boken kollade jag direkt på nätet om vi hade några höga berg som man kunde klättra upp på....men vi hade inga över 4000m i Sverige, men tankarna började ju direkt snurra om våra höga fjäll.

Hur som helst så kan jag varmt rekommendera denna bok om ett otroligt levnadsöde och berättelsen om både en inre och yttre resa hos denna kille...

Återkommer ev med mer boktips om knät fortsätter att göra ont ;-)
Ha det...Frykenmo

2 kommentarer:

  1. Min jobbarkompis håller precis på å läser denna bok, och även hon lovprisar den som en väldigt bra bok!
    Ska nog köpa den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är värt att läsa, hittade ett tips i en av Jonas Coltings böcker där han hade skrivit en liten faktaruta om denna kille.

      Radera