söndag 27 mars 2011

Bergarundan

I dag har jag premiärsprungit denna runda.
Det är några vänner till mig som cyklar som har mätt upp en runda runt Billingen som mäter 29km lite drygt, när jag sprang hemifrån i dag så blev det för mig 32 km dörr till dörr.

Rundan är riktigt trevlig, en kort beskrivning:
Börjar med en sträcka utmed bergets västra sida böljande kuperat landskap med lite bebyggelse och fina fruktträdgårdar. Vid vägrenen sitter det skyltar "artrik väggren" så det blir fint och springa här till sommaren.

Nästa del är utmed bergets nordsida, här är det en blandning av bebyggelse och lantbruken börjar dyka upp.

Efter ca 15 km löpning viker man av och löper utmed östsidan, här är det riktig fin utsikt bitvis med vyer ända bort till vårat andra platåberg Kinnekulle. Tråkig löpning här då det blåste en iskall motvind i ca5-7 km.

Efter detta börjar stigningen upp på berget en skön uppförsbacke på säkert 2km.
När man kommit upp på berget väntar nästan en mil löpning på en rak väg, här kallad "raka linan".

Efter den löpningen kommer man tillbaka in emot Skövde för att klippa en fin nedförsbacke och transportera sig hem mycket mör i benen :-)

Denna runda kommer nog att löpas fler gånger, det var trevligt och fina vyer....
Tack till Hr Lebram som bildade Facebookgruppen som gjorde att jag slapp komma på rundan själv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar