måndag 14 december 2009

Tack för mormor o morfar..

Fick ett skönt långpass i Lördags.
Min kille på 4,5 år går på bandyskola på Lö förmiddag, vi började med en gemensam frukost, storebror 15år var med också. Sedan åkte vi upp till berget där isen ligger på bandyplan. Väl där mötte morfar upp och då kunde jag springa en stund. Det blev först en "grön" mil åt rätt håll sedan när jag kom i mål efter en timma så vände jag och körde en likadan fast baklänges. När jag kommit tillbaka till målet för andra gången så pustade jag ut en minut och åt en liten chokladbit, sedan fortsatte jag nedför berget ut mot Våmb på en cykelbana därefter så joggade jag hem till min svärmor o svärfar som hade tagit med familjen efter bandyskolan hem till sig. Där väntade Laxpaj o sallad samt vila på soffan medans övriga familjen julpysslade. Ja , vad säger man? Man känner sig ju inte lite bortskämd sådana dagar, därav överskriften.;-)
Åter till löpningen, hade som vanligt med mig 1 liter sportdryck och en kola godis bar. Har haft lite krampkänningar i vä vad,trodde att det var en muskelbristning men det är nog krampkänningar tror jag. Därför har jag lagt två små saltpåsar i fickan, tror att det är bra i alla fall för psyket:-)
Långpasset blev till slut 25 km och då gick de första 20 km på 6:30 fart sedan tog jag inte någon tid efter det.
Ha det gott.....Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar