fredag 2 november 2012

Jim Lahey och löpning, bra kombination.

I dag var det sista dagen på en veckas föräldraledighet, mycket skön vecka.
I går rörde jag ihop en bröddeg som jag bakade i dag.
Jag förevigade förloppet i lite bilder, mest för att jag tyckte det var kul och se hur degen ändrar sig och till slut blir ett bröd.

Men först så var det lite löpning, 5 km med fru och son på ett riktigt fint Billingen. I morgon blir det en runda till med frun, då vi ordnat lite barnvakt.



 Så här nöjd var sonen efter ca 4km :-)


 Så här såg degklumpen ut i går kväll, redo för lite jäsning....


 Så här blev det efter ca:14 tim i en plastlåda i vår kalla källare.


 Här är det på väg in i ugnen i min mormors gamla stekgryta från Kockums :-)


Och här är det färdiga resultatet :-) mycket nöjd med detta enkla bröd.


Om ni har lust att prova detta superenkla bröd så sök bara på Jim Laheys knådfria bröd så finns det massor av tips o recept och filmsnuttar.

Och om ni vill prova o springa så är det bara att ge sig ut, vill ni ha lika trevligt sällskap som jag har så får ni ordna det själva eller höra av er, jag o sonen tvekar aldrig på en löptur :-)

Ha det gott.... Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar