lördag 10 november 2012

En halvmara till far :-)

I dag så fick vi (jag o frun) barnvakt till pojkarna. Vi tog då bilen upp till berget för att springa.
Väl på berget så sprang vi 5km tillsammans, tempo var för mig alldeles lagom uppjogg och för frun bra fart.

När vi kom i mål så tog frun bilen hem och jag fortsatte ut på gröna milen, när jag kom in på stadion för andra gången var jag lite sliten och seg. Hade tänkt att fortsätta ut på ytterligare en 5:a men tog en sväng ut på en annan runda.

Det slutade med att jag till slut hade avverkat 21 km. I dag tog det tid och jag var inte så snabb runt 15-16 km samt de sista km vid 18-19 då var jag trött i benen.

När jag kom hem blev jag firad av övriga familjen, det är fars dag i morgon men Söndagen tillbringar vi på Arena i Skövde med massa, massa barn som skall spela klassinnebandy.

Så här såg dagens runda ut i allla fall och jag är nöjd med distansen men inte helt nöjd med tiden.....jo lite nöjd är jag för det var längesedan jag sprang så här långt. Och det som jag inte är så nöjd med i dag var klädvalet, 5 grader så jag springer forfarande i bara, OK. Regn och svettig och jag hade en funktionströja med lång ärm och en t-shirt utanpå och sedan en tunn vindjacka, OK.....men jag hade inte räknat med att skutta omkring i 2 1/2 tim så när jag kom hem hade jag två små blodiga bröstvårtor.... :-( inte skönt.
Men de läker snart.... :-)



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, men det tog tid och bitvis tungt.
      Nu blir det löpband inne i några dagar :-)

      Radera