onsdag 9 maj 2012

2:a passet orientering

I går var jag med sonen på orientering. Det var andra gången vi var där.
Jag och sonen sprang uppför slalombacken ca:1,2km upp till träningen, kvällens orientering bestod av enkla pedagogiska kartövningar samt en liten övnings tur runt stugan där vi var.
Efteråt så fikade vi innan vi sprang hem.
När vi hade klarat av hela slalombacken nedför så kommer det en liten grusväg där sonen genade över ett litet krön, när han kom ut på gruset igen så gjorde han en riktig praktvurpa, tom så det hoppade till i mig....

Han tappade forfästet helt i det grova gruset och landade snyggt, men stora tårar kom direkt och han hade ont i händerna. Efter lite blåsande och tröstande så joggade vi hem de sista 500m och han skrattde åt vurpan men när vi kom hem och tog av oss byxorna så såg vi att hela hö knä var alldeles rött och det hade blivit ett litet jack där, såg inte skönt ut. I dag skulle de springa i skolan och i kväll är det "proppen" vill han springa så får han men det kanske bara blir lillebror i kväll och korv med bröd.

Själv så stånkade jag och frustade som värsta ångloket uppför backen, jag gillar inte läget just nu....blä.


Men Ha det gott....Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar