lördag 18 juni 2011

Just i dag var det tungt...


SÅ här glad var jag att jag tog mig runt dagens runda....

Jag sprang 30.5 km med start vid 7-tiden ungefär, drog iväg strupen upp men hade inte det där riktiga klippet i steget. Morgonlöpning är ju inte riktigt min grej men jag tänkte att det kommer nog igång.
Efter att ha avverkat fem km kom jag ut på asfaltsväg och då rullade det på rätt så bra, men inte det där riktiga klippet som sagt.

Vid 9 km vek jag in på en grusväg och naturen visade sig från sin finaste sida med sol mellan träden .
Såg även en fin råbock skutta framför mig.

Nu hade jag kommit upp i 12-14km och här var det riktigt jobbigt, inte farligt kuperat men kroppen hade inget och ge. Det var bara att stanna och vila korta stunder,gå lite.

Vid 19km stannade jag och pratade med en dam som var ute och plockade blommor i sin trädgård här insåg jag att kroppen ville inte leverera löpning och njutning i dag...

Jag passerade halvmaran under 2:20 trampade på här fick jag även kramp i vaden och strechade ut den två gånger.
När jag närmade mig hemmet så hade jag passerat 30km gränsen men promenerade det sista så att tiden blev 3:30:00.

Vad jag lärde mig i dag var:
Om du planerar att springa långt Thomas planera då även 1-2 dagar innan, SOV och ÄT ordentligt din dummer......

Positivt idag var att mina nya Asics Fuji inte visade några problem satt som gjutna på fötterna och de kommer vara första alternativet i fjällen.
Negativt idag var jordens skav på insidan av låret......vaselin Thomas.....du glömde det.

Ha det...Frykenmo

2 kommentarer:

  1. Av skada blir man klok, sägs det :)
    Detta var en av läxorna och jag kan lova dig att det kommer flera. Låt inte det skrämma dig bara :)

    SvaraRadera
  2. Det som inte dödar det härdar säger de ju....jag hoppas nu på en lugn vecka på jobbet så jag kan vila o spring ytterligare en +50 vecka.

    SvaraRadera