tisdag 14 oktober 2014

Höstsemester

 
Tillbringade en vecka på Kos ihop med familjen, det var riktigt, riktigt skönt.

 
 Springa lite fick jag gör i dessa underbara vyer...

 
 
Det var väldigt varmt o skönt tempen låg mellan 25o 30 grader på dagarna och tempen i havet var 25 grader.
 
Det var första gången både jag o pojkarna flög utomlands och jag har inget o klaga på, al inclusive hotell.
 
Kan säkert bli fler sådana resor .... nu är jag tillbaka i Sverige o det har ju sin charm det också men det var allt bra gött med sol o värme på hösten :-)
 
 
Träningsmässigt så var det en helt ok vecka sprang 5 av 7 dagar.
 
  • 3 st 5km pass ensam på platt mark i stekande värme...
  • 1 pass på 2,5km ihop med sonen :-)
  • 1pass på 12-13km upp i bergen.
Det passet upp i bergen var fantastiskt, började med 5 km landsväg uppför hela vägen, sedan vek jag av ut i obanat berg, här var det svårt o springa. väldigt brant o väldigt mycket taggiga buskar.
Efter ett par km så tog jag mig ned i en ravin för att sedan komma ut ovanför en by.
Nu bytte turen karaktär och jag blev springade genom olivlundar o citronodlingar.... say no more..
Avslutade med en liten shopping av cola o vatten i en by innan det blev landsväg nedför hem till väntande familj mat o öl.
 
Ha det gott.... Frykenmo
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar