lördag 12 mars 2011

Matlösningar


Hej kära bloggläsare.....
Vanligtvis så skriver jag bara på bloggen om träning och saker som relaterar till detta, ibland så kommer det ett inlägg om något annat och just så är detta.

I höstas(2010) så provade vi att handla veckans mat av ett lokalt företag som heter middagsstorken. http://www.middagsstorken.se/

Det är ett litet lokalt företag som har som affärside att handla och leverera matkassar hem till oss varje måndag.
När vi började med detta så tänkte vi bara prova en tag för att se om det var något för oss. Jag var nog mest tveksam då jag både gillar att handla och laga mat....men....jag är så nöjd med denna service vi får.

Vi får råvaror och recept så matlagningen har blivit ännu roligare och fler lagar mat hemma nu då recepten är väldigt enkla och tydliga.
Inga maträtter tar längre tid än 30 min att tillaga så man hinner fixa en välkomponerad måltid varje dag då man slipper stressa med vad man skall äta.

Vi har inte ätit falukorv och snabbmakaroner av ren slentrian "bara för att" sedan v 31 förra året.
De gånger vi äter det så är det för att vi vill äta det inte pga av tidsbrist.

Jag har nästan slutat att slänga mat helt, vilket förekom tidigare.... :-(
Vi äter en stor variation på middagarna då det inte är samma recept som återkommer.
Då en maträtt återkommer så är det för att kunder efterfrågar det och då brukar det vara med en liten "tvist"

Vi tjänar en massa pengar på att vi köper inga onödiga matvaror längre, sådana man tror att man skall äta som sedan blir liggande och till slut slängs.

Det är också väldigt väldigt god mat som kommer ut i från vårat kök nu för tiden.

Jag kan rekommendera er som har möjlighet att prova detta att göra det, vi är supernöjda :-)


Ha det...Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar