onsdag 29 augusti 2012

Orientering o backe

I går var det träning med sonen på berget igen.
Vanligtvis så springer vi upp men efter helgens strapatser så bestämde vi att sonen skulle jogga sakta och gå i backen upp medan pappa (jag) körde backintervaller.
Stilla jogg bort till slalombacken och där drog jag iväg uppför tills sonen ropade vänd, då vände jag och joggade ner till honom för att göra en "high five" sedan upp igen i bra fart....om o om tills vi var uppe.

Väl uppe på berget blev det återigen en kanonträning, kan inte nog berömma IF Hagen för deras kanon träningar. Mycket väl planerat och strukturerat, imponerande.

Vi joggade 1km till en liten sjö. Därifrån utgick vi och körde korta banor med tre-fyra kontroller på varje.
Sonen sprang/joggade och jag körde vidare och tog alla backar två gånger...

Sprang på en gammal bekant i spåret som körde intervaller, 4x2,5km.... puh....

Efter träningen fika i stugan sedan jogg hem nedför strupen, jag var riktigt trött och det kändes bra med lite backar.

I kväll blir det "propen" om barnen vill, annars blir det nog lite på löpbandet.
Största fokus nu är frun som skall vara med på Tjejmilen på Lördag.

Ha det...Frykenmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar