måndag 22 mars 2010

Jag springer...:-)

Efter en liten paus i löpandet så har jag åter kommit igång, är på utbildning på ett hotell 3km från Åre by. Vi har en ledig tid mitt på dagen 3,5 tim. Man skall vila eller läsa eller åka skidor eller springa.
Jag mailade hotellet innan avresa och kollade om det fanns löpband, det fanns.
Så idag körde jag 15km=personbästa på bandet...enl följande
Första 9 km i 6,30 tempo
Ökade sedan till 6,00 tempo
Avsluta med att öka sista 3km för att avsluta i 5,40 fart.

Totalt eller snittfart blev 6.40 så det var lagom inte helt slutkörd.
Skönt att springa igen, i morgon blir det nog kortare 5-6 km i lite högre fart.

Ha det...Frykenmo

2 kommentarer:

  1. Härligt! På löpband dessutom, din nya kompis ;)

    SvaraRadera
  2. @Miranda Tack, det är inga dåliga pass du kör.
    Jag har och välja på löpand eller E14 med all trafik, så helt plötsligt är löpbandet trevligt. I morgon blir det ett snabbpass på 5km (ev 2 pass) Håll på att fara omkull en gång i dag då jag skulle dricka i 10km/tim:-)

    Ha det...Frykenmo

    SvaraRadera