tisdag 29 december 2009

En hal mil


Sprang idag 9,7km det var en halkig tur då jag tillsammans med Lars provade rundan runt Bolugnersjön.Där Skövde vintermarathon skall gå av stapeln.(se länk vid sidan om) Det var plogat men inte sandat så det var ren isgata bitvis.Till slut blev det lika många km som det var minusgrader ute det var alltså lite kallt ute så det var några som vände sig om och tittade när jag löpte genom centrum på hemvägen, men de är väl vana vid det här laget då det är många som löper i Skövde året runt.
Det var trevligt med sällskap på turen och Lars är ju en Ultralöpare som sprang ett par hundra meter längre än mig i min 6 tim debut.
Nu stundar nyårsfirande med svåger och hans familj. Direkt efter helgen åker jag på en veckas skidsemester med familjen till Branäs, detta ser vi alla fram emot.
Så det nya året kommer att börja med 0 km löpning men med många sköna åk i Branäsbackarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar